Glädje

 

Vad vårt första inlägg skulle handla om, var det ingen tvekan om. Ann-Louise och jag är överens om att man ska börja dagen med glädje och skratt och därmed börjar vi på det temat:-D

Jag är helt säker på att många håller med om att glädje och skratt får oss att må bra men jag vet också att det finns de som har det svårt och kanske till och med blir irriterade på andra som skrattar.

” Den som kan skratta där han kunde ha gråtit får tillbaka livslusten”

                                                                                                             Werner Finck

 

För nåt år sen missade jag bussen till jobbet, var tvungen att ta bilen, gena och fånga bussen. Kom till en jätte stor och jätte tom parkering, ställde bilen fint och sprang till bussen. När min arbetsdag var slut och jag klev av bussen, för att åter ta bilen hem, blev jag förskräckt av åsynen.

Bland mängder av bilar kunde jag urskilja min, på långt håll. Polisen hade smickrat den med band och i framrutan satt en lapp.  Första tanken var att någon hade kört på bilen men när jag kom närmare började jag skratta.

 

Egentligen var det en sån situation då man blir arg och ledsen när man ser att man har fått parkeringsböter men vem än har fått böter utan att själv ha förorsakat det? Och visst kan man vara arg på sig själv men vad skulle det ha hjälpt mig då, skadan var redan gjord och det bästa jag kunde göra var att skratta åt mig själv som hade ställt bilen UTANFÖR linjerna, alltså mellan parkeringarna. Tänkte på hur många människor som under dagen hade passerat förbi och fått sig ett gott skratt när de såg den "perfekta" parkeringen och då skrattade jag ännu mer. Det kostade mig några hundringar men det var det säkert värt.

Det bjuder jag på:-D

 

Senada


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0