Nu kan jag se det komiskt, men inte då

Jag håller med dig Senada, att skratta och ha roligt är befriande i de mest jobbiga situationer. Fast det är kanske svårt att tro det när man är mitt i det.

Tänkte bidra med en liten historia som jag skrattar gott åt idag, men som var mycket jobbig när den inträffade.
För att inte ni ska fundera så mycket på om jag har gjort en bröstförstoring eller inte, :-) ska jag innan min berättelsen informera er om att jag för några år sedan fick mjölkgångs inflammation efter mitt tredje barn, jag genomgick ett par operationer innan jag kom till läkaren som gjorde ett fantastiskt arbete. Mitt bröst mår toppen idag:-), men operationen gjorde så att jag inte kunde amma mitt fjärde barn vilket har varit en sorg.

Den sista operationen gjordes av en väldigt snygg yngre kirurg, han är gift så det är inget ni heller behöver fundera på:-). På återbesöket hade jag smörjt in mig med en body lotion jag köpt ett par dagar innan besöket.
Jag kände mig inte helt bekväm när jag la mig ner på britsen med tuttarna i vädret. Min läkare hälsade glatt och tände "strålkastarna" för att kunna se ärret bättre, när han tände ljuset glittrade min hud som om jag skulle till ett nyårsfirande i glittrets tecken. Jag önskade då att jag kunde knäppa med fingrarna och bara försvinna! Min läkare log ännu mer och jag skämdes så jag höll på att dö. Hade ingen aning att min body lotion hade sådan effekt!:-).
Det pinsammaste var inte glittret, utan det jag trodde att han tänkte att han tänkte jag gjort det för hans skull, att jag planerat att få lägga in en stöt på honom liggandes där med mina glittriga bröst:-).

Jag har inte träffat honom sen dess, är rätt glad för det!:-)

Vi kommer säkert återkomma till denna berättelsen för den får mig inte bara att le, den får mig också att fundera på varför vi tänker så mycket, tänker på vad andra tänker, tycker, vill osv. Detta medför konsekvenser för oss, en strävan efter att passa in i ett mönster, det gjorde inte jag glittrandes på britsen därför blev det en pinsam situation.
I ärlighetens namn tror jag inte många legat med glittriga tuttar på ett sjukhus. Fast det hade nog varit väldigt mycket roligare sjukhus om det var så!

Kommentarer
Postat av: aida!

väldigt fin blogg med roliga inlägg! är stolt över er :) puss

2010-08-23 @ 02:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0